carole.reismee.nl

Week 3

Zijn we weer!

Alweer 3 weken hier in het echt super warme Suriname. Inmiddels ben ik eindelijk een beetje gewend. Ze zeggen wel eens dat surinamers lui zijn en heel erg sloom werken. Nou geloof me, van dit weer wordt je vanzelf sloom. Ook ik merk dat! Je moet alles wel op je gemakje doen anders houd je het gewoon niet vol!

Tongue Out

Ik volg inmiddels twee maal in de week salsales. Dit is echt superleuk en ik heb echt een te gekke dansleraar. Je kan hem eigenlijk niet aankijken of je schiet gewoon al in de lach.

Ook deze week heb ik van maandag tot en met donderdag stage gelopen. Deze week had mijn afdeling ook de ambulancedienst. Dit betekend dat als er meerdere meldingen zijn op een dag en er niet genoeg ambulancepersoneel is, dat wij dan met de ambulance mee moeten als verpleegkundig personeel. Op woensdag morgen kregen we een melding en mocht ik dus met de ambulance mee. Dat was toch wel een hele ervaring! Met sirene aan naar een spoedgeval. In Nederland gaan alle auto's direct aan de kant als ze een ambulance zien en kan de ambulance dus prima doorrijden. In Suriname gaat dat niet zo, het lijkt wel of sommige zichzelf belangrijker vinden dan een ambulance. Ze nemen op plaatsen waar ze voorrang zouden moeten verlenen aan de ander gewoon voorrang op een ambulance! Met als gevolg dat de ambulance dus echt heel erg voorzichtig moet zijn en als het ware moet zig-zaggen door de straten. Erg maf, dat je jezelf belangrijker vind dan een ambulance met sirenes aan... Maar goed. Eenmaal op bestemming aangekomen zagen we daar een man op bed liggen. Hij kon zijn hele lichaam niet meer bewegen en bij elke aanraking schreeuwde hij het uit van de pijn.Toen dhr. uiteindelijk op de brancard lag konden we terug naar het ziekenhuis. Tot daar ging alles prima.

Maar toen dhr. uit de ambulance geschoven werd met de brancard ging het mis. Er zijn namelijk nieuwe brancards bij het ziekenhuis met een nogal aparte gebruikswijze. De brancard was niet goed ingeklapt en klapte dus bij de eerste de beste bocht in elkaar. De patiënt viel daarmee dus met zijn hoofd achterover. Mijn collega ving hem op maar viel daardoor zelf met haar kniën op de grond. Daarna kon ze zichzelf niet meer bewegen en moest ik de patiënt dus naar een andere afdeling brengen. Toen dat gebeurd was ging ik kijken bij mijn collega om te zien hoe het met haar was, maar zij lag inmiddels op de spoedeisende hulp. Samen met haar ben ik foto's gaan laten maken van haar knieën en deze waren beide zwaar gekneusd. Ik mocht haar toen opnemen naar aanleiding van dit bedrijfsongeval. Toen dat gebeurd was mocht ik haar meenemen naar mijn eigen afdeling: Interne Chirurgie. Dat was toch wel een heel raar zicht. Mijn collega was nu opeens mijn patiënt en moest twee dagen bij ons op de afdeling blijven. Zo maak je dus nog eens wat mee.

Donderdagavond hebben we afscheid genomen van twee huisgenootjes. We zijn met ongeveer 20 man uit eten geweest bij Souposo. Echt een super lekker tentje op nog geen kilometer afstand van mijn huis.

Na het afscheids etentje ben ik voor het eerst hier echt gaan stappen. Eerst zijn we met de partybus rondjes door de stad gaan rijden waarna we uiteindelijk uitkwamen bij Havana Lounge. Hier is het van 0:30 uur tot 01:30 uur salsa uurtje. Dit is best wel grappig. Je wordt namelijk door zo ongeveer alle kerels gevraag voor een salsa dansje. Maarja, ik bak er nu natuurlijk nog niet zoveel van dus ik hoop dat het allemaal een stukje beter gaat worden in de loop van mijn lessen.

Na het salsa uurtje kwam hier de 'normale' muziek. Nouja, het is eigenlijk alleen maar Broederliefde, Jonna Fraser, Jayh, Ronny Flex en ga zo maar door.

Ik bestelde voor mijzelf en twee anderen Baracdi Razz/Sprite en moest voor 3 mixjes 45 SRD betalen. Dit is omgerekend 6 euro. Maar 2 euro per mixdrankje! Je begrijpt dus wel dat dit een prima avondje was

Innocent

Dit weekend zal een rustig weekendje worden!

Liefs ! Xx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!