carole.reismee.nl

Mijn eerste weekje

Nou, hier ben ik weer.

Mijn eerste blog geschreven vanuit het zonovergoten Suriname.

Cool

Dag 2:

Toen ik vanmorgen wakker werd was het toch echt. Ik lag hier, onder een klamboe in mijn eentje op mijn kamertje. Het was best wel lastig om mijn bedje uit te komen want als ik eenmaal beneden was wist ik niet wie ik zou zien en wat ik zou gaan doen vandaag. Ik ben dus lekker even blijven liggen, zo kon ik toch nog een beetje bijkomen van mijn reis. Toen het bijna middag was ben ik toch mijn bed uitgestapt en ben ik naar beneden gegaan. Toen ik hier gisteren aankwam waren alle winkels al dicht en had ik dus geen mogelijkheid om wat te eten te kopen. Gelukkig heb ik lieve huisgenootjes die mij een ontbijt/lunch aanboden. Even later stond Chico (bemiddelaar van mijn vriendin Mandy) samen met Mandy en Iris al voor de deur. Samen zouden we Paramaribo gaan verkennen. We hebben een citytour gekregen, we hebben gehoord waar we WEL en NIET mogen pinnen, waar ze WEL of NIET betrouwbaar zijn en we hebben wat typisch surinaams eten op. Ik had een groentenpastei (die overigens erg pittig was) met een typisch surinaams sapje. Ik dacht oh, nou een sapje zal wel gezond zijn, maar toen ik achterop het etiket stond schrok ik toch van de calorietjes! Hetbleek gewoon puur suiker te zijn. Helaas toch niet zo gezond als ik hoopte.

Als je hier in Suriname in een winkel stapt, moet je je tas inleveren bij de beveiliging zodat je niets mee kan nemen. Nu werd ik wel een beetje moe van die beveiliging. In een aantal winkels keken ze me onwijs lang in mijn ogen aan waarna ze zeiden: "Wauw wat heb jij mooie ogen." Nou, dankjewel he. Na een paar complimentjes gekregen te hebben was ik er al wel weer klaar mee. Doe gewoon je werk, zit me niet zo aan te staren en hou alsjeblieft je complimenjes lekker voor je :) Ook wordt er hier constant naar je getoeterd en naar je gefloten. Dat fluiten doen ze hier ook een beetje apart. Ze fluiten naar je alsof je een hond of kat bent.

Na onze citytour met Chico ben ik boodschappen gaan doen en mijn koffer maar op gaan ruimen. Ze zijn hier wel erg sweet. Ze halen al je spullen uit je karretje, leggen het op de toonbank voor je, scannen het en dan pakken ze het zelfs in voor je. Jij hoeft dus eigenlijk alleen maar je portemonnee te pakken en af te rekenen.

Toen het half 8 'savonds was ben ik naar beneden gegaan waar mijn huisgenootjes zaten te kletsen. Rond half 10 bedacht ik me dat ik eigenlijk nog helemaal geen avondeten op had. Dit heb ik dan toch nog maar gemaakt. Mijn maaltijd van vandaag was pasta met kipblokjes, paprika, tomaat, ui en kouseband (Dit zijn hele langwerpige dunne boontjes die je in kleine stukjes moet snijden.

Afbeeldingsresultaat voor kouseband

Na mijn maaltje heb ik nog wat gekletst met mijn huisgenoten en ben ik lekker mijn bed ingekropen.

Dag 3:

Vandaag vroeg op pad. Om half 8 's ochtends stond Chico alweer voor mijn deur om samen met mij en Mandy naar de vreemdelingendienst te gaan om een stempel te halen. Met die stempel zijn we "legaal" in het land. Na de vreemdelingendienst hebben we nog meer van Paramaribo verkend met Chico en hebben we geshopt. Toen ik weer thuis was ben ik samen met twee huisgenootjes naar het Torarica hotel gegaan om daar te gaan zwemmen. Wat was dat genieten, dit geeft echt een perfect vakantiegevoel!

Dag 4:

Vandaag moest er dan tocht echt iets gaan gebeuren. Om 11:00 had ik een gesprek met mevrouw Chee, hoofd van het Sint Vincentius Ziekenhuis (mijn stageplaats) Ik heb een kennismakingsgesprek gehad, ik heb het ziekenhuis gezien en ik heb te horen gekregen op welke afdeling ik mag beginnen aankomende maandag. YESYESYES ! Ik loop stage op Interne chirurgie en de tweede helft van mijn stage mag ik lopen op de kraamafdeling/gynaecoligie. Dit zijn de afdelingen die ik wilde dus mijn dagje kon niet meer stuk!

"s Avonds zijn we met een paar huisgenoten uit eten geweest bij Poffertjes & Pannenkoeken waarna we nog wat hebben gedronken bij Bar Zuyd,

Dag 5:

Vanmorgen werd ik om 3.30 al wakker. Ik ben nog een paar uur blijven liggen, maar toen ik de hitte voelde ben ik er maar uit gegaan. Vandaag zijn we met een paar huisgenoten naar het zwembad Torarica gegaan. Hier hebben we lekker genoten van het veel te warme surinaamse zonnetje. Maar ja hoor, ik heb mezelf ingesmeerd tot ik erbij neerviel maar mijn blanke huidje is die zon niet gewend. Mijn huidje is nu dus niet mooi bruin maar lekker hartstikke rood.

Des al niet te min staat er wel een leuk weekend voor de deur! Morgen heb ik mijn eerste excursie, ik ga naar Bigipann Nickerie.

Ik laat nog weten hoe het was ! En de foto's volgen!

Liefs ! Carole

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!