carole.reismee.nl

Brokopondo - Stone Island

Tripje naar Ston Island.

Dit weekend ben ik naar Ston sland geweest in combinatie met het Brokopondomeer. Deze trip was met mijn 2 schoolgenoten en een deel van hun huisgenoten. Om 7:30 uur ben ik vertrokken met de taxi naar hun studentenhuis waar we om 8:00 uur opgehaald werden met een busje. Daar gingen we dan, op trip naar het binnenland. Het binnenland bestaat hier voor ongeveer 80 % uit jungle. Na ongeveer 2 uur rijden hadden we een stop in de jungle. Hier zijn we wat gaan rondlopen, hebben we een Joodse begraafplaats bezocht en hebben we de ruïnes van een synagoge gezien. Na het wandelen zijn we weer verder gereden naar het Brokopondomeer. Voordat we bij het Brokopondomeer aankwamen hebben we door een dorpje Brokopondo gereden. Het Brokopondomeer is een meer zo groot als Utrecht. Ongeveer 50 jaar geleden is de hele stad onder water gezet waardoor de mensen noodgedwongen moesten verhuizen. De overheid heeft toen het dorpje Brokopondo gemaakt waar de mensen nu nogsteeds leven. In dit dorp hebben ze bijv. geen winkels dus leven de mensen erg primitief

Na een lange rit waren we er dan eindelijk! Het Brokopondomeer met Stone Island. Hier hebben we heerlijk geluncht, genoten van het prachtige uitzicht en het heerlijke water.

Je kent ook vast wel van die visjes die je dode huidcellen van je huid af happen. Nou die visjes heb je in dit meer. Het was wel een beetje gek, maar ach wie wil nou geen gratis schoonheidsbehandeling.

Nadat we uitgerust waren gingen we op zoek naar wat doodshoofdaapjes op een ander eilandje in het meer. Na het hele eilandje doorgelopen te hebben vonden we ze hoor. Precies op het punt waar onze wandeling was gestart! En wat waren ze toch schattig!

Na uitgebreid gekeken te hebben naar de aapjes gingen we weer richting huis. Onderweg naar huis trapte de reisleider opeens op de rem. Er stak namelijk een anaconda de weg over. Iedereen wist niet hoe snel ze uit de bus moesten rennen om de slang op de foto te zetten.
Wauw, wat een groot ding zeg. Zeker net zo groot als ik ben! En dat steekt zomaar hier de weg over. Super vet!

Verder was het een erg relaxt en fijn tripje.

Tot volgende week

Lieffsss ! Xx