carole.reismee.nl

Bigi pan

Holaaa,,

DIt weekend een weekendje Bigi Pan. Wat letterlijk "groot meer" betekend. Dit verklaart een hoop, het zijn namelijk 3 huizen op palen op een groot meer. Hetbevindt zich in Nickerie, een plaats in het Noord-Oostenvan Suriname.

Om 7.30 vertrokken we met 14 prinsesjes van de prinsessenstraat naar Chico toe om daar een heerlijk ontbijtje te eten. Om 8.00 uur vertrokken we van Chico thuis met een hele bus stagiaires naar Nickerie en onderweg maakten we wat tussenstops om dingen te bezichtigen. We zijn bijvoorbeeld gestopt bij een markt in Nickerie en we hebben in onze 6 uur durende busreis een aantal plaspauzes gehouden. Dat krijg je he, met een bus vol vrouwen.

Na een lange rit met alle tussenstops en eetpauzes waren we aangekomen bij een rivier waar we met bootjes naar Bigi Pan gebracht werden. Een beetje jammer was wel dat de regen echt met bakken uit de hemel kwam. Ons huisje stond op een soort vlot in het water. Eenmaal aangekomen bij het huisje installeren we onze spullen en hangmatten waarbij we uitkijken over het meer. Wauw wat was dat mooi. Het ultieme vakantiegevoel!

IMG_20161109_223651.png wordt weergegeven

Nadat we uitgepakt waren konden we gaan zonnen en even later konden we gaan eten. Ze gaven ons echt bergen met eten. Heerlijke bakabana's, loempia's etc. Na het eten zouden we eigenlijk kaaimannen gaan vangen maar helaas stond het water te laag en ging dit niet door. In plaats daarvan zijn we flamingo's en rode ibissen gaan spotten.

IMG_20161109_223615.png wordt weergegeven

Daarna heb ik met een andere stagiaire tot midden in de nacht kaartspelletjes gedaan met de Surinamers onder het genot van een heerlijke borgoe (Surinaamse rum) Ik heb leren troefen, dit is zo ongeveer het enige spel dat ze kennen hier. Na een superchill avondje heb ik mijn hangmat opgezocht en ben ik heerlijk gaan slapen.

De volgende dag werden we gewekt voor een super mooie zonsopgang, daarna snel weer het bootje in om weer flamingo's en rode ibissen te zien. Daarna zijn we gaan vissen, ik heb zelf vissen gevangen! ;) Na het vogels spotten was er een modderbad. In eerste instantie twijfelde ik wel erg, maar toen ze zeiden dat het goed was voor je huidje sprong ik er toch snel genoeg in.

IMG_20161109_223635.png wordt weergegeven

Na het badderen zijn we terug gegaan na het huisje, hebben we geluncht en onze spullen gepakt. Klaar om weer naar Paramaribo te gaan.

Eenmaal thuis aangekomen snel een douche genomen en mijn bedje ingedoken want de volgende dag ging de wekker gewoon weer 06.00 om te beginnen naar mijn eerste stagedag.

Slaaplekker !

Liefs mij.

Kiss

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!