carole.reismee.nl

Update!

Salsadiploma

Ik volg vanaf week 1 ook salsalessen bij Studio DansZon.Echt een super toffe dansleraar heb ik daar! Op 24 november heb ik mijn afdans examen voor niveau 1 gehad. Je moest 1 uur lang met verschillende danspartners dansen en laten zien wat je eigenlijk allemaal kon.Na het uurtje afdansen werd je meteen beoordeeld en al zeg ik het zelf. Ik ben geslaagd met hele mooie resultaten.Na het ‘examen’ en de ‘diploma uitreiking’ zijn we uit eten gegaan en hebben we salsa gedanst in Havanna.

Afro Hiphop

Sinds december ben ik ook afro hiphop dansles gaan volgen. Dit wordt gegeven bij een lokaal cafeetje genaamd Café Loco. Dit is de het stamcafétje van alle hiphop dansers van Paramaribo. Afro hiphop bevalt me tot nu toe best wel goed. Gewoon snel en op lekkere muziek dansen. Heerlijk!

Ook ben ik gaan kijken bij de audities voor de hiphop crew van Suriname. Dit was best wel vet, die mensen hier hebben allemaal hun eigen style. Iedereen danst hier echt vanuit zichzelf en vanuit hun gevoel en dat is tof om te zien

25-11: Een heel bijzondere dag voor alle Surinamers.

Onafhankelijkheidsdag of zoals ze hier zeggen: Srefidensi dey. Bijna ruim een week van tevoren hadden we onze taxi al vast moeten zetten omdat het zo’n drukke dag is. Het Srefidensi dey feest is namelijk niet in Paramaribo zelf dit jaar maar in Commewijne, een plaats buiten de stad over de grote brug .

Er was ons van tevoren verteld dat het de hele dag feest was in Commewijne dus wij dachten: Nou laten we er dan maar vroeg heen gaan! En ja hoor, om 11 uur waren we aangekomen in Commewijne.Toen we daar aankwamen viel dit alles vies tegen. We zagen een hele grote, brede afgezette straat waar alle slingers, boxen etc. nog opgehangen moesten worden.

Om 16:00 uur zou de optocht pas beginnen dus moesten we even de tijd overbruggen. Hoe kun je nou beter tijd overbruggen dan met eten?!Dus zochten we het eerste, het beste tentje op en bestelden we wat bakabana’s en sateetjes. Lekker Surinaams.

Toen het dan toch 16:00 uur geworden was begon het defilé (de optocht) van alle gewapende machten, uit onder andere Frankrijk, Frans Guyana, Guyana, Brazilië, Aruba en de US. Er kwam van alles voorbij, zelfs mannen met hakbijlen en baarden.

Wat wel opviel was dat er bij de mannelijke teams helemaal niet echt geklapt werd of iets en dat bij de vrouwen teams iedereen begon te juichen, te schreeuwen te joelen en te klappen.

Aan het einde kwamen er ook 3 helikopters van het nationale leger. Wel waren er ook wat demonstranten die tegen president Bouterse zijn en flyers uitdeelde met ‘hiervoor is wel geld’. Ook kwamen we aan het einde van het defilé wat mensen tegen die met ons op de foto wilden. Soms voel je je net een beroemdheid hier als Bakra. (blanke)

Stage:

Wauw, die eerste 4 weken stage op de afdeling Interne/chirurgie zijn echt voorbij gevlogen. Iedereen waarschuwde me van tevoren dat hier de manier van communiceren echt ellendig zou zijn. Als Bakra (blanke) zou je echt alleen maar gecommandeerd worden om iets te doen en genegeerd worden als je iets zou vragen. Niets leek minder waar! Ik was de eerste Bakra die op deze afdeling stond maar deze afdeling heeft me echt met open armen ontvangen. Ze waren juist erg geïnteresseerd en nieuwsgierig naar hoe we dingen in Nederland leren/doen. Ik heb op deze afdeling eigenlijk alles mogen doen. Ik heb superveel van mijn vaardigheden kunnen aftekenen zoals: Intra musculair injecteren, subcutaan injecteren, intraveneus medicatie toedienen, katheter verwijderen, rode, zwarte en gele wonden behandelen, wonden met hechtingen verzorgen en drains verwijderen. Ik heb 4 super leerzame maar vooral gezellige weken gehad op interne/chirurgie.En gelukkig waren zij ook blij met mij en ben ik ook heel positief beoordeeld.

Nu ga ik naar de afdeling gynaecologie/kraam met daarbij de babykamer en de verloskamer. Ik hoop dat dit mij net zo gaat bevallen als mijn vorige afdeling. Op gynaecologie/kraam staan ook 2 huisgenootjes van me dus dat wordt ook vast heel gezellig!

Kapper:

Ik ben ook eindelijk weer naar de kapper geweest.We hadden een Nederlandse kapper gevonden en besloten om daar maar naartoe te gaan. Het is nu alleen geknipt, maar ik heb besloten om ook high lights te laten zetten bij haar. Weer een keertje iets anders ! Het resultaat zal ik dan wel laten zien !

Minitrip Klaaskreek:

9 en 10 december ben ik naar Klaaskreek geweest samen met Iris en Sianne.Klaaskreek is één van de zes ressorten waaruit het Surinaamse district Brokopondo bestaat. Ressort Klaaskreek is sinds 2007 de thuisbasis van een centrum voor biologische landbouw. Aan de rand is een mooi kreekje en voelt het net of je op vakantie bent. Je kan er een ‘hutje’ afhuren en kan dan daar de hele dag vertoeven. Ook dachten Iris, Sianne en ik wel te kunnen winnen van de mannen met volleyballen maar helaas. Dit hebben we verloren. :’(

Verder hebben we een mooie zonsopgang kunnen zien, zijn we met een bootje langs alle eilandjes op het meer geweest, zijn we op de dam geweest met uitzicht over het district Brokopondo, hebben we wat rondgereden in het dorp en heeft de reisleider ons wat plaatsen laten zien in het district.

Tot snel !

Heel veel liefs xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!